ESCAPE ROOM, CZYLI JAK ZACHĘCIĆ UCZENNICE I UCZNIÓW DO... UCIECZKI Z LEKCJI

     Pokoje zagadek” – escape rooms cieszą się obecnie dużą popularnością, dlatego też postanowiłam wykorzystać ją na lekcjach języka angielskiego. Ponieważ zależy mi, aby uczeniu się towarzyszyła zabawa, zdecydowałam się zachęcić moich uczniów do tego, aby... uciekli z klasy.

Choć brzmi to jak zaproszenie na wagary, tak naprawdę zaprosiłam ich do włączenia się w grę polegającą na wydostaniu się z zamkniętej sali lekcyjnej. Kluczem do sukcesu w tej przygotowanej przeze mnie formie aktywności jest współpraca, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami. 

Planując zamianę sali lekcyjnej w „pokój zagadek”, czyli escape room, wykorzystałam każdą możliwą przestrzeń do tego, ukryłam zadania w szafkach, doniczkach, za tablicą, pod pudełkami, krzesłami i ławkami.

Podczas zajęć uczniowie świetnie się bawili…ale niezwykle istotną rzeczą okazała się współpraca uczniów w grupie i dążenie do rozwiązania kolejnych zadań. Uczniowie dzielili się swoją wiedzą i umiejętnościami. W sali mogli korzystać ze słowników, podręczników i telefonów komórkowych.

Podczas takich zajęć można obserwować uczniów ich zdolności przywódcze oraz organizacyjne.

NA GÓRĘ